Med Mitt Telenor har du full kontroll över ditt abonnemang. Du får snabbt en översikt av ditt saldo, din surf och kan köpa mer surf om det behövs.

Appen ger dig dessutom en tydlig bild av dina betalda och obetalda fakturor och dina kostnader. Här kan du även betala fakturor med Swish. Har du familjen samlad i ett abonnemang kan du enkelt fördela surfen mellan alla där hemma.

 

 

Det här kan du göra i appen

Bild på iPhone som visar appen Mitt Telenor som visar hur du kan fördela surf i appen

Fördela, justera och surfa

Olika surfvanor skapar olika behov. Se till att alla i familjen har surf så det räcker. Sätt gränser, ge och ta och prova er fram tills alla är nöjda. Med hjälp av widgeten behöver du inte ens öppna appen för att få en överblick. 

En iPhone med appen Mitt Telenor som visar faktura

Ta kontroll över dina kostnader

Du ser dina fakturor och kan betala dem direkt med Swish (om du inte har autogiro). Här hittar du även dina gamla betalda fakturor. Du kan se kostnad per användare och kan enkelt jämföra kostnader månad för månad.

Bild på Iphone som visar appen Mitt Telenor som visar abonnemanget Telenor Frihet Obegränsat

Få koll och håll koll

I appen har du allt samlat på ett ställe. Du hittar bland annat vilket abonnemang du har, telefonnummer, dina koder, bindningstid och vilka tjänster som är aktiverade.

Ladda ner appen

Hämta i App StoreLadda ned på Google Play
Bild på iPhone

 

Senaste nytt version 1.5

Betala din faktura med Swish

Smidigare än någonsin. Betala direkt i appen med Swish. En annan nyhet är att du kan se kommande kostnader innan du fått fakturan.

I förra uppdateringen öppnades möjligheten för dig med kontantkort att logga in och och få full koll.

 

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in i Mitt Telenor-appen?

    Dina inloggningsuppgifter är samma som de du har till Mina sidor. Har du inget användarkonto kan du skapa ett direkt i Mitt Telenor. Det tar bara en minut. 

  • Varför kan jag inte logga in i Mitt Telenor?

    Det kan bero på flera olika saker. Kanske kan vår guide hjälpa dig. Vi håller tummarna.

  • Hur delar, fördelar jag surf mellan användare?

    Du fördelar surfen i antingen Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.

    Läs mer om appen.

  • Varför kan jag inte se alla mina abonnemang i Mitt Telenor?

    Du väljer själv vilka abonnemang/kontantkort som ska finnas tillgängliga genom att koppla dessa till ditt Mina sidor-konto.

  • Kan jag beställa tjänster i Mitt Telenor-appen?

    Ja, du kan beställa och ta bort vissa tjänster i Mitt Telenor.

  • Kan jag ladda mitt kontantkort i Mitt Telenor eller på Mina Sidor?

    Du kan inte ladda kontantkort (Fastpris, Rörligt, Surf eller Fast Extrasaldo) i Mitt Telenor eller på Mina sidor. Däremot kan du göra det på telenor.se/ladda.

Betala fakturan med Swish

  • Hur betalar jag min faktura med Swish?

    1. Logga in i appen Mitt Telenor.

    2. Klicka på Faktura och välj Betala.

    3. Nu öppnas Swish-appen där du betalar som vanligt. Klart!

    Har du familj? Då är det den som står som ägare av abonnemanget som kan betala fakturan med Swish.

    Du kan inte ladda våra kontantkort med Swish. 

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Registreras en betalning med Swish direkt?

    Nej, det tar några bankdagar, precis som när du betalar via banken. Däremot kommer det stå ”Betalt” i appen Mitt Telenor direkt efter att du genomfört betalningen i Swish. På Mina sidor står fakturan som betald först när betalningen är helt registrerad.

  • Kan jag välja Swish istället för pappersfaktura, autogiro eller e-faktura?

    Nej. Swish är ett sätt att betala en faktura, precis som att internetbanken är ett sätt att betala. Men du kan betala din faktura med Swish, både e-faktura och pappersfaktura. Då loggar du in i Mitt Telenor-appen och följer sedan de här stegen:

    1. Klicka på Faktura och välj Betala.

    2. Nu öppnas Swish-appen där du betalar som vanligt. Klart!

    Du som har autogiro kan inte använda Swish eftersom fakturaloppet dras automatiskt från ditt konto.

  • Jag kan inte betala via Swish, varför?

    Här är några saker som du lätt kan kontrollera:

    • Har du den senaste versionen av appen Mitt Telenor?
    • Har du en obetald faktura, eller är den redan betald?
    • Kolla ditt saldot på ditt bankkonto som är kopplat till Swish. Finns det tillräckligt med pengar på kontot?
    • Har du ett familjeabonnemang? Då är det bara den som står som ägare av abonnemanget som kan betala fakturan via Swish.
    • Har du installerat Swish-appen?

    Har du problem med Swish-appen ska du vända dig till deras kundtjänst.

  • Är det någon avgift för att betala med Swish?

    Det tillkommer ingen extra avgift för att du betalar med Swish. Däremot tar vi ut en avgift för pappersfaktura. Vill du slippa den utgiften kan du byta till autogiro eller e-faktura.

  • Fakturan står som obetald trots att jag betalt via Swish

    I appen Mitt Telenor står fakturan som betald så fort du har betalat med Swish. Däremot dröjer det några bankdagar innan samma information syns på Mina sidor. Står fakturan som obetald på Mina sidor kan du dubbelkolla i appen.

    Om du har e-faktura som skickas till banken kommer fakturan inte stå som betald på din internetbank, även om den alltså är betald.