Vanliga frågor

  • Hur byter jag abonnemang?

    Om du inte har bindningstid kvar byter du enkelt abonnemang här. Välj vilket abonnemang du vill byta till och fyll i dina uppgifter som vanligt. Ett byte går till på samma sätt som om du skulle skaffa ett nytt abonnemang.

    Har du bindningstid kvar? Ring oss på 020-222 222 så löser vi det.

    Du med Telenor Frihet kan byta abonnemang under bindningstiden en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Du kan byta upp dig till en högre surfmängd eller byta tillbaka till den surfnivå du hade när du tecknade abonnemanget. Om du väljer att byta abonnemang ändras inte din bindningsrabatt utan den ligger kvar på samma nivå som när du tecknade abonnemanget.

  • Hur byter jag surfmängd på mitt abonnemang?

    För att byta surfmängd på ditt abonnemang behöver du kontakta Kundservice på 020-222 222.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    För att kunna avsluta ett abonnemang behöver vi tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget. Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi har öppet på vardagar kl. 8-21. 

  • Hur fungerar Telenor Familj?

    Har du abonnemangen Frihet med 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf fungerar Telenor Familj som ett huvudabonnemang. Till abonnemanget kan du lägga till användare. Varje användare har ett individuellt sim-kort och ett eget mobilnummer. Surfen som kommer med huvudabonnemanget delar ni på. Läs mer om vår familjelösning här. 

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Vad händer när bindningstiden löper ut?

    När bindningtiden går ut kommer bindningsrabatten och en eventuell åldersrabatt att försvinna. Abonnemanget kommer fungera precis som tidigare. Du kan välja att förlänga ditt abonnemang och få ny bindningsrabatt. Du kan se vilket datum din bindningstid löper ut i Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor.

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Hur gör jag för att behålla mitt nummer?

    När du gör din beställning av ett nytt abonnemang kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Läs mer om flytt av nummer (även kallat nummerportering) här

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!