Obegränsad surf inom Sverige
Välj Telenor Frihet Obegränsat. Bara att köra.
Mest surf på resan
Upp till 100 GB surf utan extra kostnad i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar.
Ring fritt inom familjen
Överallt i världen. Ingår i Telenor Familj.
Vanliga frågor vid köp
-
Kan jag surfa obegränsat med Frihet Obegränsat i utlandet?
Nästan. Totalt har du 100 GB/månad att surfa för inom EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) om du har abonnemanget Frihet Obegränsat. 100 GB gäller för dig och din familj om du har Telenor Familj. Du kan fördela de 100 GB mellan dina familjemedlemmar i appen Mitt Telenor.
Ska du vara bortrest länge? Här hittar du information om vad som gäller vid längre utomlandsvistelser.
Här kan du ta reda på exakt vad det kostar att surfa och ringa i det land du ska till.
Besvarade det här din fråga? Här kan du inte lämna kontakt- eller personuppgifter. Men ge oss gärna en kommentar :-) Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
Hur köper jag mer surf, extra data?
Om du vill köpa mer surf/extra data gör du det i appen Mitt Telenor eller på Mina sidor. Du väljer mellan 1 GB för 99 kr, 3 GB för 149 kr eller 10 GB för 249 kr. Du kan även köpa 0,2 GB för 49 kr eller 20 GB för 349 kr, men det kan du bara göra på Mina sidor.
Besvarade det här din fråga? Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
Hur byter jag surfmängd på mitt abonnemang?
För att byta surfmängd på ditt abonnemang behöver du kontakta Kundservice på 020-222 222.
-
Vad innebär bindningstid?
Bindningstid innebär att du har förbundit dig att betala en viss summa för ditt abonnemang under en viss tidsperiod. Den tidsperioden är, för våra abonnemang, alltid 24 månader.
Fördelen med att välja ett bundet abonnemang är att du kan ta del av rabatter, som bindningsrabatt och åldersrabatt. Bindningsrabatten skiljer sig beroende på vilken surfmängd du har. Rabatterna startar vid Frihet 3 GB. Som minst får du 50 kr/mån och som mest 200 kr/mån.Besvarade det här din fråga? Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
Vad händer när bindningstiden löper ut?
När bindningtiden går ut kommer bindningsrabatten och en eventuell åldersrabatt att försvinna. Abonnemanget kommer fungera precis som tidigare. Du kan välja att förlänga ditt abonnemang och få ny bindningsrabatt. Du kan se vilket datum din bindningstid löper ut i Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor.
Besvarade det här din fråga? Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
Hur fungerar Telenor Familj?
Har du abonnemangen Frihet med 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf fungerar Telenor Familj som ett huvudabonnemang. Till abonnemanget kan du lägga till användare. Varje användare har ett individuellt sim-kort och ett eget mobilnummer. Surfen som kommer med huvudabonnemanget delar ni på. Läs mer om vår familjelösning här.
Besvarade det här din fråga? Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
Hur delar, fördelar jag surf mellan användare?
Du fördelar surfen i antingen Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort.
Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.
-
Har ni ungdomsrabatt?
Ja, absolut! Är du under 27 år och väljer ett abonnemang med 6, 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf och 24 månaders bindningstid får du 50 kr/rabatt i månaden. Totalt alltså 1200 kr. Rabatten läggs på automatiskt när du fyller i ditt personnummer i köpflödet.
-
Har ni seniorrabatt?
Jajamen, det har vi! Är du senior (det vill säga över 65 år) och väljer ett abonnemang med 24 månaders bindningstid får du 30 kr rabatt i månaden. Totalt alltså 720 kr. Rabatten läggs på automatiskt när du fyller i ditt personnummer i köpflödet.
Besvarade det här din fråga? Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
Hur gör jag för att behålla mitt nummer?
När du gör din beställning av ett nytt abonnemang kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.
För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.
Läs mer om flytt av nummer (även kallat nummerportering) här.
Besvarade det här din fråga? Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.Tack för ditt svar! -
När kan jag förlänga mitt abonnemang?
Du kan tidigast förlänga ditt abommenang när det återstår 6 månader av din gamla bindningstid. I appen Mitt Telenor kan du se när din bindningstid går ut. Du kan även se på Mina sidor hur lång tid du har kvar.
-
För dig som inte surfar
För dig som inte surfar med mobilen har vi abonnemanget Mobil Bas. För att teckna Mobil Bas, ring oss på 0200-114 115. I prislistan hittar du mer information.